We decor life: Rosa

Måste erkänna att jag blev lite extra glad när veckans tema i Weronicas kreativa nätverk ”We decor life” presenterades häromdagen. Rosa är ju nämligen en favoritfärg som jag liksom alltid tenderar att dras till. De som följer mig här eller på Instagram har säkerligen redan lagt märke till den saken. Bloggvännen Emma konstaterade att hon kom att tänka på mig apropå temaordet rosa, så ja, det har väl som sagt inte riktigt gått att dölja min kärlek till denna färg.

DSCF7846

Extra fint tycker jag att det är med rosa blommor. Jag försöker välja andra färger på mina helgbuketter mellan varven men landar nästan alltid i att åtminstone någon blomma i buketten är rosa. Kan liksom inte hjälpa det. Den här helgen släppte jag allt och brassade på ordentligt med flera olika nyanser. Ros, nejlika, stjärnflocka och krysantemum. 

DSCF7835

Rosa passar dessutom så fint ihop med min andra favoritfärg, nämligen blå. Vasen fyndade jag på loppis i somras och jag gillar den så mycket. 

DSCF7844

Precis som Weronica skrev i sitt inlägg är oktober månad förknippad med rosa genom Rosa bandet. Jag passar på att sätta in en slant till forskningen (här kan man enkelt sätta in en gåva med swish) och håller extra koll på brösten med hjälp av Bröstskolan. Gör det du också!

Foto: Hanna 

10 reaktioner till “We decor life: Rosa

  1. Vilken ljuvlig bukett och håller med om att rosa och blått är en fin kombination. Gillar rosa blommor men i övrigt har jag en hatkärlek till det…gillar inte när det blir alltför sött. Blått däremot är alltid flott! 😉 Kram Karin

    Gilla

  2. Härlig bukett! Håller med dig om rosa, lite hatkärlek här också. Men i oktober går vi väl alla ” all in” på något vis! Fint bidrag från dig!

    Gilla

Lämna en kommentar