Tips på två mellanmål med avokado 

Ni som följer mig på Instagram har kanske redan sett mitt recept på smoothie som jag postade i helgen. Smoothien är gjord på 1 avokado, 1 banan, en bit färsk ingefära, 1/2-1 dl färskpressad apelsinjuice och en näve babyspenat. Efter mycket testande fram och tillbaka så är detta helt klart min bästa gröna smoothie. Len och god i smaken och en riktig vitaminbomb! 

DSCF8008

Jag brukar alltid se till att ha smoothie-ingredienser hemma i kylskåpet för att lätt kunna svänga ihop till mellanmål. Förutom ingredienserna som listades i receptet här ovan så har jag alltid hallon och blåbär i frysen. Gott att mixa ihop med banan och kvarg tex. 

DSCF8056

Nästa mellanmålstips är ”avokadoyoghurt”. Jag testade det för första gången igår och det var helt klart en hit! 

DSCF8054

Receptet hittade jag här men min variant är aningen modifierad, och till det behövs 1 avokado, 1/2 banan, 1/2 dl mjölk, 1 skvätt färskpressad apelsinjuice, 1 tsk honung och 1 tsk vaniljpulver. 

DSCF8063

Mixa alltihop med stavmixer och toppa med müsli eller något annat gott. 

Foto: Hanna 

Lämna en kommentar