Månadens mix – Oktober 

Vi är redan en bra bit in i oktober och dagar och veckor flyger förbi i en rasande takt just nu. Lite väl snabbt kan jag väl tycka, för var tar all tid vägen? Hur som helst så är det fredag (Yay!) och här kommer en samling saker som jag spanat in på sistone och gärna vill tipsa om. 

Årets version av Teadventskalendern är släppt och jag tycker fortfarande att de är en så väldigt roligt idé det här med att ”doppa fram till dopparedagen”. Har ni någon teälskare i er omgivning så är det här en given present inför advent. 

Arne Jacobsens klassiska stol Sjuan har släppts i ny version i sammet. Full pott i betyg från mig, väldigt snygga! 

Min största stilinspiratör just nu är norskan Nina Sandbech. Hennes instagramkonto är en härlig färgfest och hon har verkligen så inspirerande och snygg stil. Kolla in hennes instagramkonto här och blogg här. Ja, och jackan på bilden har hon sytt själv. Hur fin är inte den på en skala?

Vasen Pallo från Skruf glasbruk har på kort tid seglat upp och blivit en riktig it-vas, faktiskt nästan lika populär som Svenskt tenns klassiska vas Dagg. Nu finns Pallo även i svart (och så även Dagg). 

IKEA har släppt sitt samarbete med Hay genom kollektionen Ypperlig. Jag måste erkänna att jag faktiskt inte alls är särskilt imponerad, ja eller kanske snarare att kollektionen inte riktigt är min smak. En nyhet jag däremot gillar från IKEA är deras nya app Place. Genom appen kan man placera ut IKEA-möbler i sitt hem och liksom testa om det passar – kolla in det här klippet

Förra fredagen landade jag hemma i soffan framför Idol och blev glatt överraskad över att urproffsiga Gina Dirawi numera leder programmet tillsammans med Per Lernström (jo jag är nog sist på bollen med den ”nyheten”). Till på köpet hade jag helt missat att hon är en stjärna även på att sjunga och via hennes instagramkonto hittade jag hennes singel Hurt you so bad. Tror jag lyssnat på den ungefär 132 gånger den senare veckan – tips! 

Trevlig helg! 

Lämna en kommentar