En lördag i september

Imorse när jag vaknade kände jag för en lugn och skön dag. Jag var dessutom på strosarhumör och bestämde mig därför för att ta en sväng i kvarteren runt Nytorget här på Söder. Kanske kika i en och annan butik, inhandla lördagsfika och en bukett helgblommor. Lite så.
Lördag i september 001Parken här intill var fylld med höstanemoner. Så skira och vackra de där blommorna. Strosade vidare och köpte två kardemummabullar på Fabrique till eftermiddagskaffet.
Lördag i september 010 Stegade vidare in på Christoffers blommor och fick hjälp med att binda ihop en urvacker bukett i höstfina färger. Lördag i september 015 Buketten blev verkligen ljuvlig och består av blålila hortensia, blå tistel, eukalyptus och några ljusrosa bär som jag inte vet namnet på. Lördag i september 027Nu står buketten i en vas på skänken i vårt vardagsrum. Floristen tipsade om att hortensian kan komma att torka fint i vasen, så förhoppningsvis får den ett långt liv här hemma. Lördag i september 029Lördag i september 090Kikade in i en pop up butik på Södermannagatan där Be Kind Rewind huserade just denna helg. Förutom utvalda vintage och second hand prylar så fanns där en drös med ringar som jag fastnade för direkt. Enkla snygga ringar i silver och koppar. Jag slog till på två stycken i silver, en slät och en tvinnad. Lördag i september 068Lördag i september 070Tog även en sväng in på stadsmissionen och hittade en ”Busnelliknande” jacka/kavaj i rätt storlek och fint skick. 280 kronor fick jag ge för den. Snacka om fynd!Lördag i september 082Sedan kom sambon hem och vi eftermiddagsfikade med kaffe och kardemummabullar.Fika 007 Fika 013 Nu planerar vi middagen och ikväll blir det film och häng i soffan. En riktigt skön lördag med andra ord!

Foto: Hannarty

3 reaktioner till “En lördag i september

Lämna en kommentar