Höstfärger hos Marimekko

Eftersom jag har legat nedbäddad i influensa de senaste veckorna så var det först idag som jag vittjade inkorgen och tog del av det som hade hamnat där på sistone. Bland annat hade det dykt in ett mail men höstnyheter från Marimekko. PB_Marimekko_jan_2015_0282_69553 (3)PB_Marimekko_jan_2015_0119_69544 (3)Jag vet förvisso att dessa fina bilder som har stylats av duktiga stylisten Lotta Agaton redan har rejsat några varv i bloggsfären på sistone men jag kan inte låta bli att posta några av dem här ändå. Jag gillar verkligen stämningen i bildera med de fina höstiga färgerna! PB_Marimekko_jan_2015_0166_69547 (3)Det prickiga mönstrer har jag bloggat om förut. Dessutom har vi ett par koppar i den serien här hemma som vi gillar jättemycket. Väldigt fina även i nya färgen rött tycker jag. PB_Marimekko_jan_2015_0241_69551 (3)Gillar även det fina mönstret på textilierna som syns både som sänglinne och duk. Ja tack säger jag! 

Foto: Pressbilder Marimekko 

Lämna en kommentar