En lördag med loppisrunda på Söder

Igår efter frukost tog jag en tur över till Söder för en loppisrunda. Jag startade på Återvinnarna i Skanstull och hann sedan också med Röda korset, Myrorna och Stadsmissionen innan jag vände hemåt igen. Det blev väl inte sådär jättemånga fynd men det är ju faktiskt inte det som alltid är syftet med mina rundor på loppis. Det är liksom letandet som är grejen och att verkligen fynda. Det sistnämnda är tyvärr ibland en utmaning på loppisar här i Stockholm. De tenderar nämligen att vara väldigt dyra. Men tre riktiga fynd blev det igår i alla fall. 

DSCF7603

Hittade ett kakfat i två våningar som var i toppenskick och kostade ynka 35 kronor. Trodde jag såg fel på prislappen först för det hade lika gärna kostat 350. Tycker att mönstret var så fint på kanterna. Enkelt och stilfullt och kommer säkerligen användas flitigt på fikabjudningar framöver.

DSCF7609

Nästa fynd var en liten blåvit skål i söt blomform. Jag tänkte ha den på sängbordet (när vi väl har några vill säga) och lägga mina ringar och smycken där över natten. 

DSCF7606

Så här fint är fatet uppifrån och det blev mitt för 15 kronor. 

DSCF7616

Så slog jag till på en gammal fin picknick-korg också för en femtiolapp. Den har jag ställt in i vårt gästrum och jag tänker mig att den kan få bli en tidningskorg kanske. 

DSCF7593

Juste, ett inköp till gjorde jag också. Tre buntar dahlior på bondens marknad. Favoritblomman nummer ett! 

Foto: Hanna 

4 reaktioner till “En lördag med loppisrunda på Söder

  1. så fina fynd! Speciellt korgen, letar efter en sån att förvara hundleksaker i/ ha som picknickkorg.

    Gilla

    1. Tack Johanna! Det fanns ett gäng med korgar i olika varianter när jag fyndade min så du kan säkerligen hitta ett liknande korg-fynd på loppis någonstans! 🙂

      Gilla

Lämna en kommentar