Megaloppis

Har ägnat förmiddagen åt sakletande på Megaloppis i Solna. Jag och C var där sisådär 15 minuter efter öppning och köerna ringlades sig långa redan då. Tror vi köade i minst en halvtimme för att komma in… Tur då att vi inte hade setts på ett tag och hade mycket att avhandla på vägen in!
Loppisfynd 004Blev inga stora inköp, men ett udda fat fick jag ju såklart med mig hem. Liksom lite av min grej det där med udda assietter. Det här fina Musselmalet kunde jag inte motstå!
Loppisfynd 011
Tolv stycken dessertskedar köpte jag också. I ”slottsbarockmodellen”, som det stod på asken. En liten detalj hade jag dock missat, nämligen att det står Margit graverat i snirklig text på dem på undersidan. Fniss säger jag, hur kunde jag missa det liksom? Nåväl, får väl köra med att jag har någon avlägsen släkting som heter Margit…
Loppisfynd 012
Nu ska jag svida om till något lördagsfestligt och styra stegen mot Rival för att bli Ägd av Schyffert och Lindström.

Foto: Hanna

3 reaktioner till “Megaloppis

Lämna en kommentar